НСЗУ – для ПАЦІЄНТА

Поради НСЗУ пацієнтам.

              Сьогодні більшість центрів надання первинної медичної допомоги працюють у посиленому режимі. Але потрібно розмежовувати тривалий сервіс контакт-центрів та право вашого лікаря на особисте життя поза роботою.

Пропонуємо кілька порад пацієнтам, які дозволять порозумітися зі своїм лікарем у питаннях комунікацій за телефоном.

  • Якщо ви тільки збираєтесь укладати декларацію з лікарем, то поцікавтесь, які канали комунікації ви можете використовувати для зв’язку з ним у різних випадках.

Наприклад:
– запитайте, чи можете ви писати у месенджер та з якими питаннями;
– дізнайтесь, за яким номером телефона ви можете подзвонити своєму лікарю;
– поцікавтесь, чи веде лікар пабліки в соцмережах.

  • Якщо ви маєте декларацію, то подивіться, який номер телефону там вказано. Зазвичай – це буде номер реєстратури центру. Зараз, як ніколи, важливо, щоб усі необхідні телефони були під рукою. Тож, якщо центр, де працює ваш лікар, не має сайту або сторінки в соцмережах, рекомендуємо дзвонити в реєстратуру, щоб дізнатись та записати всі актуальні номери для дзвінків у центр:

– у разі відчуття симптомів COVID-19;
– погіршення самопочуття з причин, не пов’язаних з коронавірусом;
– для консультації або необхідності отримати електронний рецепт на “Доступні ліки” по телефону.

  • Пам’ятайте, що сімейний лікар, терапевт, педіатр не зобов’язані надавати свій особистий номер мобільного для спілкування з пацієнтами. Якщо ви отримали дозвіл на дзвінки чи повідомлення в месенджер у певних випадках, дотримуйтесь правил цивілізованого спілкування.

А саме:

  1. Заздалегідь продумайте всі питання перш, ніж набирати номер лікаря. Адже нерідкі випадки, коли пацієнт згадує про найважливіше після завершення розмови і передзвонює знову.

❗ Якщо є сумніви стосовно зараження COVID-19, опишіть своєму лікарю симптоми, історію подорожей. Окремо потрібно розповісти, чи були ви в контакті з людьми, які потенційно можуть бути інфіковані (наприклад, такими, що повернулися з країн з місцевим розповсюдженням вірусу).

  1. Починайте розмову або текстове повідомлення з нагадування, хто ви (адже лікар не здатен пам’ятати всіх пацієнтів) та відразу переходьте до суті питання.
  2. Не відправляйте лікареві аудіо, відео-повідомлень (якщо ви не узгодили такий формат заздалегідь).
  3. Дзвонити лікарю на мобільний телефон у вихідні й свята не бажано. Вночі – неприпустимо. Лікар має вночі спати, щоб починати прийом з 8 ранку.
  4. Бажано домовитися заздалегідь, у які проміжки часу можна телефонувати.
  5. За екстреною допомогою звертайтеся за номером 103.
  6. Не плутайте сімейного лікаря з психологом. Поважайте право вашого лікаря на відпочинок і не турбуйте його з метою “поговорити”.